torstai 13. helmikuuta 2014

Rajoille asti

Keskiviikkona mulla oli tarkoitus mennä jo aamukahdeksalta treenaamaan mutta kun kellon soidessa katsoin unenpöpperössä päivän treenin puhelimella ja näin yleisliikkeet siellä niin käänsin kylkeä ja päätin että sumplin treenit iltapäivälle. Fakta vaan on, että minä en pysty treenaamaan sykkeet korkealla aamuisin. Tai varmasti pystyisin jos itseäni lähtisin siihen totuttamaan mutta toistaiseksi olen tämän vaihtoehdon skipannut.

kuva
Siksipä aamupäivän käytin tehokkaasti koulujuttuihin ja suuntasin salille neljäksi. Alkuun voima/tekniikkaosuutena rinnallevetoja raakana; ensin kevyemmillä painoilla muutama lämmitellysarja ja sitten 4x6 painavammilla. Itse tein nuo kuuden toiston setit 47,5kilolla. Vaikka tuo 47,5kg on vasta viime joulukuussa ollut mun viimeisin PR niin olin jotenkin odottanut itseltäni että homma lähtisi helposti. Tiesin, että jaksan painon kyllä nostaa mutta jotenkin ajatus ei ollut tekemisessä eilen kyllä yhtään mukana. On uskomatonta huomata miten iso merkitys ajatuksella ja läsnäololla on painonnostossa. Ei ole koskaan aikaisemmin tullut mieleenkään että se olisi niin, mutta nyt huomaan että jos yhtään epäilyttää niin painohan ei liikahda minnekään. Eilen ajatukset jumittui siihen että kylläpäs painaa ja siksi tuli monta epäonnistumista. Yksikään sarja ei jäänyt kuitenkaan tekemättä vaan toistot kyllä tuli sieltä kun vähän tsemppasin itseäni :)

Riven jälkeen homma jatkui vielä metconilla. Tehtävänä oli 21-15-9 toistoilla maastaveto+burpee over bar (eli yleisliike+tasajalkahypyllä tangon yli+yleisliike+hyppy jne..) Olen saman metconin tehnyt viimeksi viime kesänä, painot maastavetoon skaalattuna 40kg:n. Siitä ollaan kehitytty nyt sen verran että eilen tein treenin skaalaamatta eli maastavedossa oli painoa 60kg. Aikaa koko settiin meni 8min 26sec enkä voisi olla ylpeämpi. Yleisliikkeet on mun suurin heikkous ja yht. 45 toistoa maastavetoja 60kg:n painolla ei ole mulle mikään itsestäänselvyys. Ja parasta on treeneissä se kannustus mitä osakseen saa kun antaa treenille kaikkensa. Treenikaverit ja valmentajat kannustaa viimeiseen sekuntiin saakka. Tuntuu hyvältä :) Tämä on minun laji.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti